Comptador de carĂ cters i paraules en catalĂ i sense publicitat
La necessitat de comptar carĂ cters existeix en moltes tasques de diversos oficis i estudiants. Per aquest motiu hem decidit crear un comptador de carĂ cters (Si en catalĂ s'escriu comptador no pas "contador") que funcioni sense embuts i fagi l'Ăşnic que necessites_ comptar caracters, comptar lletres i comptar les paraules del text que introdueixis. Sense publicitat ocupant mitja pantalla, sense sorolls ni necessitat d'apretar cap botĂł.
El comptador de caractes es molt senzill d'utilitzar, simplement escriu o enganza el text del que necessites comptar-ne els carĂ cters i automĂ ticament veurĂ s a la part lateral dreta quants carĂ cters amb espais, quants carĂ cters sense espais i quantes paraules te el teu text.
L'eina és util si estàs utilitzant un software que no te aquesta funcionalitat o bé si vols comptar els carà cters d'una frase o paragraf d'un text, no pas els carà cters de tot un arxiu. Moltes de les eines que fem servir a diari tenen opcions per comptar els carà cters de tot el document o d'una cel·la especifica. A continuació d'espliquem com comptar carà cters en les eines d'edició de text i dades més comuns.
Com comptar carĂ cters al Word

Per a comptar els carà cters d'un text amb el processador de text Mocrosoft Word, fixa't en la part inferior de la pantalla on hi ha un comptador de paraules que indica el total de paraules del document sencer. Si fas clic sobre el comptador, s'obrirà una finestra on s'especifica el nombre total de carà cters amb i sense espai, paraules, linies, paragrafs i pà gines que conté el document en el que estàs treballant.
El total de carĂ cters fa referencia al total de carĂ cters del document, per tant si el que necessites es comptar els carĂ cters d'un fragment d'aquest, haurĂ s de copiar el text i enganxarlo en una eina com ara contadordecaracter.es.
Com comptar carĂ cters i paraules en un Excel

Per a comptar els carà cters d'una cel·la en una fulla de cà lcul de Microsoft Excel, només has d'utilitzar la fòrmula =LLARG(), =LARGO() o =LEN() segons l'idioma en que estigui el software. Al mig dels parentesis hi has de posar la cel·la que encapsula el text a comptar.
En el cas d'una fulla de cà lcul de Google, la fòrmula es exactament la mateixa que amb Excel.
Com comptar carĂ cters i paraules en Google Docs

Per a comptar carĂ cters en un Google Doc. ves al menu superior i fes clĂc a "Eines" i tiot seguit busca "Comptar paraules" al desplegable. S'obrirĂ una finestra amb estadĂstiques similars a les de Microsoft Word. Es possible fixar aquest comptador al document per a poder-lo visualitzar mentre escrius, per a fer-ho simplement marca el botĂł "Mostrar comptador mentre escrius", això fixarĂ el comptador al document de Google i tot i que per defecte nomĂ©s puguis veure les paraules, si fas clic a sobre es desplegarĂ una finestra amb la resta d'estadĂstiques entre les que es troba el comptador de carĂ cters.
Igual que passa amb Word, les estadĂstiques fan referencia a tot el text del document, pel que si vols comptar nomĂ©s els carĂ cters d'una part del text, haurĂ s de copiar-la i enganxar-la en una eina com ara contadordecaracter.es
LĂmits de carĂ racters a les xarxes socials
Com ja saps, les diferents xarxes socials tenen lĂmits que t'obliguen a comptar els carĂ cters del contingut que hi vols publicar, a continuaciĂł pots repassar alguns d'aquests lĂmits:
LĂmits de carĂ cters a Twitter
- Usuari: 15 carĂ cteres
- Nom d'usuari visible: 50 carĂ cters
- Bio: 160 carĂ cters
- Tweets: 280 carĂ cters
- Retweets: 116 carĂ cters
- Missatges directes (DM): 10.000 carĂ cters
LĂmits de carĂ cters a Facebook
- DescripciĂł d'una pĂ gina: 255 carĂ cters
- Publicacions estĂ ndars: 63.206 carĂ cters
- Comentaris en publicacions: 8.000 carĂ cters
LĂmits de carĂ cters a Instagram
- Nom d'usuari: 30 carĂ cters
- Bio: 150 carĂ cters
- Text d'imatges incluint-ne els hashtags: 2.200 carĂ cters
- Text d'imatges visibles (Sense truncarse): 125 carĂ cters
LĂmits de caracters a plataformes de publicitat
La majoria de plataformes de publicitat digital tenen limits de carà cters als seus continguts dels seus anuncis, a continuació revisem aquests limits a les plataformes més utilitzades:
LĂmits de carĂ cters en tĂtuls i descripcions d'anuncis de cerca de Google:
- TĂtuls: fins a 30 carĂ cters
- Descripciones: fins a 90 carĂ cters incluyendo espacios y simbolos de puntuaciĂłn
LĂmites de carĂ cters a Microsoft Ads:
- TĂtulos: fins a 30 carĂ cters. Els dos tĂtuls convinats ha d'ocupar menys de 77 carĂ cters si s'utilitza la inserciĂł dinĂ mica.
- Descripcions: fins a 90 carĂ cters inclosos espais i simbols de puntuaciĂł.
LĂmites de carĂ cters en Publicitat de Facebook Ads
- Headline: 40 carĂ cters
- Text o cos de publicacions: 125 carĂ cters
- Descripcions d'enllaços o imatges: 30 carà cters
- Descripcions de carrusels i anuncis d'in-stream video: 20 carĂ cters
LĂmits de cĂ racters SEO
Els lĂmits de carĂ cters en SEO ha evolucionat bastant, fins al punt que, actualment, es una mica borròs el nombre de carĂ cters que hauriem d'utilitzar als tags Title i Meta descripciĂł d'una pĂ gina, ja que sovint Google els ignora i escull mostrar contingut rellevant dins d'aquella mateixa pĂ gina en comptes de mostrar la descripciĂł que tu havies especificat.
Tot i els canvis podem concloure que el tag < title > no hauria de superar els 60 carĂ cters i que el tag meta descripciĂł, hauria de limitarse a 150 carĂ cters, tot i que en diversos experiments les SERPs de Google han estat mostrant descripcions amb fins a 320 carĂ cters.